humánkineziológia
-Biomechanika:

két és fél hónapos "champions are brilliant at basics" workshop 
2022. december 1. - 2023. február 15. 

képzés-BGA-medencefenék

RÖGTÖN AZ ELEJÉN - A KORREKTSÉG JEGYÉBEN: 

A humánkinez szerintem a szakmánknak messze a legnehezebb tanulnivalója.

Bonyolult, kevesen magyarázzák érthetően 
- ráadásul nagyon vágni kell hozzá az anatómiát is.
- talán ezért vállalják be kevesen az oktatását is...:) 

 ...viszont alapos humánkinez ismeretek hiányában úgy gondolom,
hogy teljességgel értelmezhetetlen egy érdemi preventív vagy mozgásterápiás
tevékenység - hiszen itt tanuljuk meg, hogyan mozog pontosan az emberi mozgásrendszer. 

képzés-BGA-gerinc-és-fitness


HOGY RÁVILÁGÍTSAK MIÉRT, MUTATOK KÉT KÉNYES
- DE ANNÁL FONTOSABB KÉRDÉST: 

Három éve Eindhowenben McGill professzor mesélte, hogy egyre több a csípőprotézis műtétre váró, nyugati jógázó.

Jógásként nem szeretünk ilyesmit hallni, pedig struccpolitika helyett célszerűbb
megismerni, hogy pontosan mi lehet ennek az oka.

Viszont az okot megismerni csak akkor tudjuk, ha már ismerjük, hogy: 

  • hogyan tér el a csípővápa alkata és a combnyak állásának a szöge
    - inklináció / ante és retroverzió - az egyes gyakorlóknál, 
  • és ez a változatosság milyen úton változtatja meg a terhelési viszonyokat
    pl. egy harcos póz kitartásakor?
  • Mi a femoral-acetabular szindróma (FAI), mi a patomechanizmusa
    - hogyan gyűröd oda a labrumot a combnyak és a vápa közé ha olyan embernél

    erőltetsz - amúgy korrektül kivitelezett - pózokat, akiknél inkább kicsit el kéne térni
    a "nagykönyv" előírásaitól. 
  • stb...

Ha mindezek "megvannak" onnntól gyerekjáték felismerni a probléma okát - majd apró módosításokkal bárki számára jótékonnyá és biztonságossá tenni az adott gyakorlatot...

Ha nincs meg...
...sajnos - a legjobb szándék ellenére is - akkor léphet életbe az, amiről McGill professzor mesélt. 


AZ ELSŐ HUMÁNKINEZ KÉPZÉS UTÁN TÖBB KOLLÉGA MEGKÉRDEZTE, HOGY 
MIÉRT PONT EGY ILYEN "MASSZÍV" KÉPZÉST RAKTAM ÖSSZE
- AMIRE JÓ ESÉLLYEL KEVESEBBEN IS FOGNAK JELENTKEZNI?  

Miért nem szedtem részterületekre, miért nem kínálom "modulonként"? 


Nagyon egyszerű:  pontosan tudom, hogy a fitness világ egyre felületesebb képzési formáinak köszönhetően a "ha nincs meg" a gyakoribb - és komoly segítség egy olyan anyag, ami:

  • visszamegy a kezdetekhez, 
  • ott megfogja a kezed, 
  • és a legalapabb dolgoktól egy valódi megértést adó úton épít fel magas szintre egy ilyen jellegű tudást.

    Úgy vagyok vele, hogy aki bevállaja ezt a két és fél hónapot, az érteni is fog hozzá - és ezzel szeretnék hozzájárulni a szakma általános színvonalának fejlődéséhez, és a vendégeink VALÓBAN hatékony egészségmegőrzéséhez.
képzés-BGA-haladó-gerinc

De hadd hozzák egy másik klasszikus példát:

 
A "nyomásokról" sokan azt mondják, hogy "vállgyilkos" gyakorlatok...

...ami természetesen egy erősen téves, sokszor kizárólag egyéni tapasztalatokra épülő általánosítás. Rengeteg vendgének pont ezek a gyakorlatok teszik egyre robosztussá és terhelhetőbbé a vállízületét, javítják a tartását...

...de persze az is tény,  hogy egy másik vendég idővel ROTÁTOR KÖPENY SÉRÜLÉST,
vagy bursitist, esetleg biceps ín gyulladást kaphat tőlük...

DE MI A KÜLÖNBSÉG A KÉT VENDÉG KÖZÖTT?


Miben tér el a vállízületükön belül a csontok mozgásra ( arthrokinematika),
és ebből adódóan az inaik, és vállözi ízületeik terhelése?

...és miért tér el?  

Hogyan tudom felismerni, hogy a vállízület már nem a megfelelő ízületen belüli mozgásokkal rendelkezik, és hogyan tudom visszaállítani a helyes arthrokinematikát ügyesen választott gyakorlatokkal?

1. egyrészt azért, hogy az órán végzett gyakorlataim ne okozzanak neki kárt.
 ( nem azért, mert a gyakorlatom "rossz", hanem azért, mert már az ízület nem úgy működik, ahogy kéne -ami miatt  egy "jól véhgrehajtott" gyakorlat is túlterheli.)  2. másrészt, hogy a "civil életében" is nagyobb eséllyel egészséges maradjon.


 A CÉLOM AZ, HOGY EGY ILYEN MÉLYSÉGŰ TUDÁSNAK ÉS RÁLÁTÁSNAK A HÁTTERÉT ÉPÍTSÜK FEL EZEN A HUMÁNKINEZIOLÓGIA KÉPZÉSEN...


Sajnos ezt a témakörban nehéz jó anyagot elérni a szakmában - mert ellentétben a felkapott divatokkal és buzzword terápiákkal - a tanításához is eléggé érteni kell a mozgásterápiához. 🙂
 
PEDIG FONTOS LENNE

Humánkineziológia 1


EZÉRT ÁLLÍTOTTAM ÖSSZE EZT A TANANYAGOT. 

 BGA HUMÁNKINEZ KÉPZÉSÉN ÉRTHETŐEN SZERETNÉM MEGTANÍTANI
NEKED AZ ÍZÜLETEK MŰKÖDÉSÉT - ÉS HOZZÁ EGY SOR TÉMÁBA VÁGÓ TUDNIVALÓT.

- hogy az óráink ezáltal tudatosabbabb, biztonságosabbak,és sokkal mélyebbek lehessenek. 

Humánkineziológia 2

MIT TARTALMAZ?

NEM FOGOM TUDNI ITT FELSOROLNI AZ ÖSSZES TÉMÁT, AMIT 2 ÉS FÉL HÓNAP ALATT ÉRINTÜNK -RENGETEG VAN - A KOLLAGÉN SZINTÉZISÉTŐL A BOKÁT MOZGATÓ IZMOK MŰKÖDÉSÉN ÁT A VÁLLÍZÜLET ARTHORKINEMATIKÁJÁIG KB. MINDEN ELŐFORDUL MAJD, ÍGY CSAK PÉLDÁKAT HOZOK: 

  • A legalapabb alapoktól indulunk - pl. síkok, irányok, ízületi mozgások ( osteo és arthrokinematika)
  • mindezt felesleges okoskodás nélkül, hogy utána annyira értsd ezeket a dolgokat, hogy az életben ne akadj el egy komolyabb szakmai anyag feldolgozása közben.

    Aztán ha átvettük a "szakma eszközeit", akkor kilövünk:
     
  • ...megnézzük többek között, hogy miért "izgalmas" megközelítés, amikor a
    "szétnyílt hasizmot"a linea albát pont "széthúzó" hasizmok gyakorlataival próbálják "bezárni".
  • Miért fájdul meg valakinek a válla fekvenyomáskor vagy chaturangakor - míg egy másik vendégnek  ez semmi gondot nem okoz - vagy épp egyre jobban lesz tőle?  ( ehhez persze előbb az "agyig átvesszük"  váll anatómiáját és működését ) 
  • Miért mozog zseniálisan a 86 éves japán karatemester, míg a 38 éves európainak "deréktól lefelé mindene fáj és ropog"  pár év gyakorlás után?  
    / és persze mit tehetünk az ilyesmi ellen? / 
  • Hogy épül fel a gerinc, és milyen mechanizmusok útján alakul ki egy porckorongsérv.  / ha most ezt olvasva arra gondolsz, hogy ezzel már sokat foglalkoztál, akkor azt mondom, hogy simán meghívlak egy fél bocicsoki papírra, ha nem ad RENGETEG újdonságot még neked is az anyagnak ez a része. 🙂 / 
  • Milyen ízületek és izmok vesznek részt a belézésben, és miért gond, ha közben egy sor olyan dologgal vannak elfoglalva, amit nem hivatottak csinálni. 
  • Hogyan okoz szájlégzést a nyelvcsonti izmok diszfunkciója - kik ők, és mi okozza ezeket a diszfunkciókat. 
  • Egészen konkrétan (!) hogyan csinál ma sok embernek fülzúgást és szédülést az állkapocs ízület, milyen diszbalanszok miatt alakul ez - és mit lehet tenni ellene az óráinkon. 
  • Miért értelmeten nagyon sok fitness legenda, és mit érdemes magunkkal vinni belőlük?

De itt abba is hagyom a felsorolást, mert túl hosszúra nyúlik az oldal...:) 

képzés-BGA-anatómia

 MEGÉRI-E BENEVEZNI?

EZ A KÉPZÉS TÁVOLRÓL SEM A LEGKÖNNYEBB TOVÁBBKÉPZÉSED LESZ, MERT MAGA A TÉMA BAROMI BONYOLULT -  DE ANNYIRA ÉRTHETŐRE ÉS KÖVETHETŐRE RAKTAM ÖSSZE, 
HOGY MÉGIS ZÖKKENŐMENTESEN VÉGIG TUDJ MENNI RAJTA. 

Azt gondolom, hogy azért fontos az életben egyszer tényleg alaposan átvenni ezt a területet, mert ő mutatja meg,  hogyan működik ideális és nem ideális esetben a mozgásrendszer
- így enélkül a tudásanyag nélkül szerintem értelmezhetetlen bármilyen komolyabb preventív vagy mozgásterápiás munka.  

( Egy gyógytornászt pl. nem engednek tovább (!) a tanulmányaiban, ha ezekről az ismeretkből nem ad számot.)

Elvégezni akkor éri meg, ha eldömtöd, hogy végig is csinálod:

ez heti átlag 2 óra leckét és kb. további két óra feldolgozás
tevékenységet jelent. .  

Humánkineziológia 3

HOGY FOG KINÉZNI A KÉPZÉS: 

Ezt a tanfolyamot képtelenség lenne egy - vagy akár négy - hétvége alatt "lenyomni", mert annyi újdonságot, feldolgozni való információt tartalmaz, hogy kb. egy óra után jó eséllyel "betelne a puffer", így a dolog a "hagyományos" formában nem lenne túl hatékony. 

  • Ezért a mély és tartós megértés érdekében fokozatosan, leckéről-leckére haladunk.
  • Minden héten hétfőn / szerdán és pénteken - egy tematikus leckét küldök Neked. 
  • Ezek kb. 30-55 percesek lesznek.

A tapasztalat az, hogy így beiktatható az életedbe, ráadásul egy rendszeres ívet ad a következő 2 és fél hónapnak - aminek a végére egy sokkal mélyebb megértéssel, és komolyabb rálátással rendelkezhetsz a mozgásrendszer működésére.

BGAalapképzés

ÉRTENI FOGOM EZT? 

Igen - érteni fogod!    

A saját tanulmányaim során nekem is sok okozott gondot, hogy humánkinez témakörében eleinte szinte lehetetlen tényeg használható színvonalú, de egyben érthető anyagot találni.

Az értékes anyagok többsége "csurom latin" - ennek az értelmezéséhez viszont már masszív alapok szükségesek - a "többi" meg általában komolytalan szintet hoz - és ez a kettősség nem könnyíti meg sem a fejlődésünket a témában, sem a tanultak használhatóságát a gyakorlati munkában. 

A BGA humánkinezben ezt a gap-et szerettem volna átugrani:

  •  Végtelenül érhetően, először "magyarul" mondok el / mutatok meg mindent.
  • és amikor már minden világos  - akkor "latinosítjuk" ami szükséges a hatékony gyakorlati munkához. / miután már érted a mechanizmusokat, akkor ezt már sokkal könnyebb követni. / 

A képzés végére meg fogsz döbbenni, hogy út közben mennyire sok mindent "szedtünk fel" - és a megértésed által mennyire érthetővé váltak a korábban bonyolultnak tűnő szakmai anyagok is.  

 ( és persze az is fel fog tűnni, hogy mennyire sok a hazai anyagokban
az ijesztően durva szakmai pontatlanság, mennyi hülyeséget tudnak beszélni "jó nevű" tanárok, és mennyire a nem fontos dolgokkal foglalkozunk néha. )


képzés-BGA-fascia

KINEK JAVASLOM: 

Olvasd el az alábbi gondolatokat, és pillanatok alatt kiderül, hogy együtt tudsz-e rezonálni a képzés hozzállásával:  

Látni kell, hogy nem igazán létezik olyan, hogy:
"ez egy jó gyakorlat, az pedig egy rossz gyakorlat". 

Olyan még kevésébé, hogy
"ez a gyakorlat jó porckorongsérvre".

Egész más megoldást "szeret" egy rotációs mechanizmus kapcsán kialakult porckorongsérv, mint egy kompressziós - egész más gyakorlatokat fog tolerálni, egész más tendenciákra, terhelési irányokra fog nőni a kiújulás rizikója.

Minden csigolya közti ízület kicsit más felépítésű, minden  gerinc mobilitása kicsit máshol kifejezettebb, így ami Neked egy tökéletesen biztonságos gyakorlat, az engem lehet hosszú távon (vagy nagyobb súly alatt) hosszabb távon pont tönkretesz.


Olyan is előfordul, hogy egy gyakorlat akkor lesz az adott vendégnek pont megfelelő,
 ha módosítunk a "tankönyvi" végrehajtási módján.

 
Viszont ahhoz, hogy ezeket a különbségeket meg tudd látni és ennek alapján a megfelelő választásokat tudjuk hozni az órán, nyilvánvalóan ritkán elég egy gyorstalpaló edzői vagy jógaoktatói tanfolyam.
 
Pedig pont ezektől a finomságoktól lesz az óránk nagyon precíz, sokkal biztonságosabb,
és sokkal célzottabban hatékony.

Ide eljutni viszont egy percig nem titkolom,
hogy jóval nehezebb út :


A BGA humánkinezét elsősorban azoknak a jógokató és edző kollégáknak ajánlom, akik a komolyabb szakmai minőség érdekében bevállalják ezt a nehezebb utat.

A 100%-osan nyílt kommunikáció jegyében:

A képzés tényleg komolyabb hozzállást, és nagyobb elmélyülést igényel, mint az "elmegyek erre a hétvégi képzésre is, hogy kiírhassam majd a honlapomra" mentalitás - viszont mindent megadok ahhoz, hogy ha erre a 2 és fél hónapra bevállalod, hogy rászánod az időt, akkor követni tudd a folyamatot, és olyan leckéket kapj, ami rögtön értéket ad - és aminek a tartalmát jó eséllyel életre fogod tudni kelteni a gyakorlati munkában.  

Szerk.:
Kiegészítés gyógytornász kollégáknak  
- a befutó kérdések egyszerre megválaszolására:

"Nekem is ad-e újat / mást?"

Röviden: 
ad. 

A teljes transzparencia jegyében kicsit hosszabban:

az anyag kb. 2/3-át már tanultad a fősulin, de: 

  • egyrészt a vizsgák után elég gyorsan tudunk felejteni.  🙂 
  • másrészt itt olyan érthetősséggel vesszük át ugyanazt - hogy nagyon jó eséllyel az is "használható tudássá" konvertálódik, ami az első feldolgozás után még nem tudott átkúszni a gyakorlatba. 

    Az anyag kb. 1/3-a lesz teljes újdonság - számodra az átadás végtelenül logikus módja, és a kicsit kevésbé ismert összefüggések miatt nyújthat sok "aha élményt" ez a periódus.  / + külön felüdülést jelenthet, hogy egy modern humánkinez anyagban nyoma nem lesz a ma a csapból is folyó áltudományos - fasciális közhelyeknek. / 

TÉMAKÖRÖK
- tényleg csak néhány példa:

1

Mindent az ágyéki gerinc működéséről:

Itt nagyon alaposan átveszünk mindent, amit a gerinc anatómiájáról és biomechanikájáról tudni érdemes.  Ezzel a területtel  pár hétig foglalkozni fogunk - mert van mit csinálni errefelé...:)
( még akkor is, ha már sokat foglalkoztál ezzel) 

  1. 1
    Mitől más egy rotációs mechanizmus miatt kialakuló porckorongsérv, mint egy kompressziós? Melyikük a veszélyeztetettebb, mire kell figyelni a prevencióban és a rehabilitáció után? 
  2. 2
    A csigolya teherviselése - ebből megtudod, hogyan lehet robosztus csontokat kialakítani okosan felépített edzéssel, hogyan okozhat később komoly degenerációkat ha fiatal korban nem fokozatosan edzünk? 
  3. 3
    Hogyan segítenek a csigolya erei a teherviselésben - meglepő kérdések, melyekről ritkán hallani a szakmában.
  4. 4
     Mi a zárólemez sérülés jelentősége ( elég gyakori, és ha mi csináljuk ezt a fiatal vendégeken, akkor gyakorlatilag az okai leszünk a későbbi degenerációknak.)
  5. 5
     Hogyan mozog a csigolya hátsó része, / posterior element, ív, processus spinosus játéka / stb - itt megtanuljuk többek között, hogy hogyan ne csináljuk a gyerek vendégeinknek spondylolisthesist.  
  6. 6
     A porckorong mozgásai és működése - hogyan járul hozzá a csigolyék mozgásához, járulékos mozgásaihoz... stb...Az annulus sérülés pontos mechanizmusa - és ezek elkerülése az órán, stb... ( Fontos: sokkal mélyebb témakör ez, mint az érdemtelenül lebutított "fánk hasonlat" - sérvesekkel évtizedek óta foglalkozó kollégáknak tudott sok újdonságot mondani ez a rész. 
  7. 8
    A gerincet stabilizáló izomfűző működése - az izolált core edzés koncepciójának hiányosságai. - ez után a lecke után biztosan sokkal szabadabbá fognak válni az óráid gerinc szempontból.
  8. 9
    Szalagrendszer és lumbodorzális aponeurosis ( ez a thoracolumbális fascia másik neve - csak a fascia szót a ráragadt pszeudotudományos furcsaságok miatt ha van rá mód, itt inkább kerülöm.) 
  9. 10
    MRI leletek szerepe az órán - ez után a lecke után nyilvánvalóvá válik, hogy mi a különbség az anatómia és a "patológia képe" között.
  10. 11
    + rengeteg más a témakörben, csak nem írom tovább, mert túl hosszú lesz ez a doboz. 🙂 

2.

Nyakas témák
- a nyaki gerinc mozgásai
és biomechanikája

Városi legendákkal övezett  témakör ez a fitnessben. Ezekben a leckékben erős alapokat építünk ki, hogy immunisak legyünk minden az ilyesmire, és hatékonyan lássuk, hogy mi történik a vendég nyakában egy jógaóra vagy edzés közben. 

  1. 1
    A nyaki gerinc funkcionális anatómiája - hogy lássuk, mivel foglalkozunk
  2. 2
    A lordózist kialakító izmok együttműködése - miért nincs lordózisa ma senkinek, és mennyire baj ez a kutatás szerint?
  3. 3
    Láttad azt az ábrát, ami azt mutatja, hogy a fej minden két centis előre helyeződésénél duplázódik a fej súlya? Aki rajzolta annak lehet igen, de Neked és nekem a fejünk súlya szerencsére minden pozícióban azonos. 🙂  Átnézzük a félrevezető városi legendákat a tartásról és a terhelésről. 
  4. 4
    Vajon tényleg a rossz tartás öli meg a nyaki porckorongokat? Van erre bármilyen tudományos bizonyíték? Mit érdemes tenni a nyaki gerinc helyzetének javítása érdekében. 
  5. 5
    Fejkörzés - lehet-e? Városi legendák vs. a hardcore tudomány...
  6. 6
    Nyaki sérvek, becsípődések és alagút szindrómák- hogyan előzhetjük meg őket, hogyan ismerhetjük fel az előjeleket. ( felismerhetjük egyáltalán??? ) 
  7. 7
    A nyaki gerinc szalagjai és mozgásai - ki kivel focizik, hogyan alakul ki az ideális terheléseloszlás. 
  8. 8
    A rendhagyó ízületek - mikor kire érdemes vigyázni, és ezt hogyan tehetjük meg?  

3.

A váll biomechanikája: 

Egyre több a probléma a vendégeink vállával. Recseg a fekvenyomáskor, fáj a chaturangában, "befagy" egy sérülés után, begyullad a supraspinatus ín... Átnézzük hogy működik, és mit lehet tenni az ilyesmi ellen. 

  1. 1
    A vállízület csontos anatómiája + az AC, SC, és glenohumerális ízületek arthro és osteokinematikája
  2. 2
     A scapulothorakális funkcionális összekötettés mozgásai és működése
  3. 3
    A vállízület statikus és dinamikus stabilitása + a rotátor köpeny működése
  4. 4
    - supraspinatus alagút és a teres minor aktivitása.
  5. 5
    Fekvőtámasz és kartámaszos gyakorlatok - minden amit a váll szempontjából erről tudni érdemes....
  6. 6
    A biceps ín "kalandos élete" - helye, működése, problémái - és ezek elkerülésének a lehetőségei.
  7. 7
     Egy sor "új" imingement szindróma - és ezek megelőzési lehetősége rendszer és módszerfüggetlenül. 

4.

Állkapocsízület
és a temporamandibuláris
( állakapocsíület) eredetű "parák": 

Kattog az állakapcsa, zúg a füle, szédül - majd ezek mellett pánikrohamokat kap...
A fenti út egyre gyakoribb, és ezek közül sok az állakapocsízület ( temporamandibuláris ízület)
diszfunkciójával indul... 


Adjunk hozzá egy kis szomatizációt, szorongást, pár gyerekkori rossz élmény által érzékenyített idegpályát, és máris ott vagyunk egy komoly, az életminőséget rontó problémánál.  


Ebben a részben mindent megnézünk az állakpocsízület biomechanikájáról, amit az óráinkon erről tudni - és felhasználni érdemes.


 Ez kifejezetten izgalmas, és meglepően sok vendéget érintő anyagrész lesz.


  1.  a TMJ felépítése és izmai
  2. A TMJ osteo és arthrokinematikája 
  3. A hyoidok szerepe és működése
  4. A hyoidok szerepe a "modern TMJ tünetek" kialakulásában.
  5. A nyaki gerinc szalagjai és az ide vágó összefüggések
  6. Fülzúgás - szédülés prevenciója...
  7. stb...stb..

5.

A légzés kineziológiája: 

Miért végtelenül fontos témaköre az oktatónak a légzés? 

  1. 1
    Milyen ízületek vesznek részt a légzésben és hogyan mozognak közben?   
  2. 3
    Hogyan működik egész pontosan a rekeszizom, és melyek az elsődleges légzőizmaink?  
  3. 4
    Mit jelent a redundancia a légzési segédizmok kérdésében - miért hasznos és mikor kellemetlen, ha azok az izmok, melyekkel lélegzünk, "mással is el vannak foglalva"?   
  4. 7
    A Milyen tartáshibák zavarják meg a légzéssel összefüggő ízületi mozgásokat - hogyan tudjuk ezeket fenntartani, megelőzve ezzel az idősebb kori légzésfrekvencia növekedést?
  5. 8
    stb...

5.

A csípőízület működése: 

Hogyan járulhat hozzá ugyanaz a jógapóz vagy gyakorlat az egyik embernél a csípőkopáshoz, míg a másiknál a tartós egészséghez?
Ezt megint nem fogjuk tudni, ha előtte nem tanuljuk meg nagyon alaposan:  

  1. 1
    A combnyak alkati eltéréseit, ami miatt mindenki kicsit másképp guggol és mozog.   
  2. 2
    A vápa és a combfej kapcsolatának variációit - és az abból származó problémákat, ha ezeket nem tartjuk tiszteletben. ( Femoral - acetabular syndrome)   
  3. 3
    A medence és a mély gluteális terület anatómiáját és működését - és az itt található egyensúlyok fontosságát.   
  4. 4
    A medence elasztikus egyensúlyát, és még rengeteg dolgot, ami nélkül elég esélytelen, hogy egy stabil puzzle álljon össze az oktató fejében - amit képes látni, felfedezni és korrigálni a vendégein. 
  5. 5
    természetesen ez csak pár példa volt - ezen a területen is rengeteg mindent átnézünk még.

6.

A térd és a boka működése: 

Nem könnyű területek ezek. Amikor én tanultam, akkor amit találtam, az sokszor ködösítés volt maga. Igyekszem ezért ezeket a neccesebb teületeket is a lehető legkönnyebben átadni. Átvesszük, hogy: 

  1. 1
    Pontosan mi az inverzió és everzió, ill. mi a különbség köztük és a pronáció - supináció között.    
  2. 2
    Egész pontosan milyen izmok tartják a lábboltozatokat, és melyek végzik a fenti mozgásokat? 
  3. 3
    Hogyan rezonál együtt a lábboltozat és a gerincgörbület. ( nem!!! nem miofasciális láncokon keresztül! Ebben a képzésben a tudományt követjük a szakma "népmeséi" helyett, így azt is el fogom mondani, hogy hol hibás - ennek ellenére miért van mégis sok helyen ráció - a tudományosan teljesen alaptalan miofasciális láncokon átívelő energiatranszfer koncepciójában.   
  4. 4
    Átvesszük a sarokcsont, az ugrócsont  és a tibia kacsolatát - ill. ezek jellegzetes "együtt mozgásainak" szerepét a járásban. 
  5. 5
    stb...

DE EZEK CSAK A NAGYOBB PONTOK, TERMÉSZETESEN RENGETEG EGYÉB
 TÉMÁT IS ÉRINTENI FOGUNK A KÉT HÓNAP ALATT: 

  • Átnézzük a gerincet övező izomfűzőt, a működését, és a rá vonatkozó kutatások ereményeinek gyakorlati használatát. 
  • Megbeszéljük, hogy hogyan függ össze a nyaki gerinc működése  a medence környékén húzódó izomzat "dolgaival". Megnézzük, miért "gyilkos" megoládás stretchinggel "kezelni" az olyan jellegű gondokat, mint pl. a piriformis szindróma. 
  • Átvesszük, hogy hogyan  működnek a szalagjaink, hogyan történik a testben a kollagénszintézis - a stabil alapokban az a jó, hogy ha veled vannak, akkor rezisztenssé tesznek azok mendemondáival kapcsolatban is, akiknek lassan a neuronjai helyén is fascia található 🙂 / 
  • Szokás szerint sok szó lesz a tudományos gondolkodásmódról - és hogy miből ismerhető fel, hogy valami nem tény, hanem vélemény, hogy miért kevésbé vonzó a modern ember számára  a nem tudás bizonyossága a tudás illúziójánál. ( ez jelenség  igen gyakran jelen tud lenni a fitness világban.)
  •  Megnézzünk, hogy biológiailag miért totálisan alaptalan, amit sok helyen még mindig tanítanak nekünk - pl. a fascia "letapadásait" kézzel fel lehet oldani -  viszont átvesszük mik a kötőszövetek, mit tudnak - mit nem, miből épülnek fel, és ami a legfontosabb: az elterjedt városi legendákkal ellentétben mit nem lehet csinálni velük. ( szerencsére. 🙂 ) 
  • Rengeteg sportos és jógás példát midnen területen.
  • Teszteket és facilitációs irányelveket ( ez a fancy elnevezése annak, ha fejleszteni akarunk valamit) 
  • stb...

JELENTKEZÉS:

Az alábbi űrlap kitöltésével és a fizetés gombra való kattintással tudod véglegesíteni a jelentkezésedet.
Ha csatlakozol, akkor automatikusan küldi a Billingo a számlát és rögtön kapsz egy visszaigazolást a jelentkezésedről.

>