humánkineziológia

válj az anatómia mesterévé
-  úgy ahogy nekünk fontos: mozgás közben!  

2024. október 1. - december 15. 

MI EZ?

A Humánkinez' a szakmánk exkluzív alapja.

Humánkineziológia 1

Arról szól, hogyan működik a testünk mozgás és terhelés közben.
 
Nagyon összetett és mély tudományág - gyakorlatilag az anatómia mozgásban - megfűszerezve egy erős adag biomechanikával és élettannal. Az összetettsége miatt ma elég sok iskola "elsunnyogja" az oktatását - pedig stabil humánkinez tudás nélkül nehéz precízen tervezett, tudatos órákat tartani, és szinte lehetlen pontos mozgás vagy manuálterápiás kezelést adni.

A BGA ezért mutat be Neked egy olyan áttörést hozó humánkinez' képzést,
ami annyira érhetően és gyakorlatiasan adja át ezt a területet amivel
nemzetközi szinten is elvétve találkozhatsz!


HOVÁ JUTUNK EL A VÉGÉRE:


A BGA Humánkinezen tetőtől talpig, ízületről ízületre végigvesszük a mozgásszervi anatómia
és a humánkinez' tudományát, hozzá véve rengeteg szakmai érdekességet. Ha velünk jössz,
akkor a program végére kevesen lesznek az országban, akik ezen a téren meg tudnak
szorongatni  - még a gyógytornászok közül is! 

HOGYAN CSINÁLJUK:

Ha ismered már a BGA-t, akkor tudod, hogy a fitness világ jellemző túlegyszerűsítései
helyett a maga összetettségében fogjuk tökéletesen érthetővé és átláthatóvá tenni az anyagot.

A cél, hogy hogy a végén ezt érezd: 

"Yesss!!! Annyira jó érzés végre tényleg átlátni és érteni ezt a területet!
Most viszont megyek és módosítok egy kicsit Julcsi lehúzásán, mert úgy látom el
lehet maradva a bal vállízületének az inferior glide-ja. Mindjárt adok pár célzott instrukciót,
hogy a gyakorlat végrahajtásával javítsunk rajta.  Ha ezekre kicsit odafigyel, akkor jó eséllyel
nem lesz pár éven belül baja lenne ebből a mintából."

Ilyen a, amikor valaki tényleg profi - ismeri a maszatolásmentes mozgástant - 
és tudja, hogy azt hogyan lehet az alkalmazni a gyakorlatban is...


Ezt az elő skillt célozza meg a BGA HUMÁNKINEZ.

képzés-BGA-gerinc-és-fitness


MIÉRT LESZ EXTRÉM HASZNOS :

1. EGY PÉLDA JÓGÁSOKNAK: 

Pár éve Eindhowenben jártunk Stuart McGill konferenciáján, ahol a professzor elmesélte,
hogy MIÉRT nő meredeken a csípőprotézis műtétre váró nyugati jógagyakolók száma.

Jógaoktatóként nem szeretünk ilyesmit hallani - sőt: az irányzatunkat "mentegetve" sokszor próbáljuk külső tényezőkkel magyarázni az ilyen "kellemetlenségeket". Pedig a dolog oka határozottan anatómiai - és ha ismerjük ezt az okot, akkor az óráinkon probléma nélkül ki tudjuk kerülni azt.

A medence és csípőízület videóiból pontosan kiderül a dolog oka, anatómiai háttere, a megoldása - de hozzátanulunk még egy sor patológiát is: FAI, DGS, piriformis szindróma, ezek felsimerése, megelőzése, stb....


ERRŐL SZÓL A HUMÁNKINEZ KÉPZÉSÜNK!

STABIL MEGÉRTÉS SZINTJÉRE EMELNI A SZAKMA BONYOLULT, DE NÉLKÜLÖZHETETLEN ALAPJAIT, HOGY A TUDÁS AZ ÓRÁIDON 
ÉLETRE KELJEN, ÉS ERŐSEBBÉ, BIZTONSÁGOSABBÁ TEGYE AZOKAT! 

Humánkineziológia 2


A CÉLOM:

Nehéz itthon strukturált formában megszerezni ezt
a tudásanyagot - így komoly segítség egy olyan program, ami:

  • visszamegy a kezdetekhez
  • ott fogja meg a kezed, 
  • a teljesen stabil alapoktól építkezve ad egy magabiztos és mély megértést 
  • majd épít fel rá egy magas szinten álló anatómiai és alkalmazható 
    humánkineziológiai tudást.

    Ezzel a stabilitással egyrészt szeretnék hozzájárulni a szakmánk színvonalának fejlődéséhez, másrészt abban hiszek, hogy a vendégeinknek ezekkel a betonstabil alapokkal tudunk erős prevenciót és mozgásterápiát adni. Ilyenkor tudjuk könnyedén eldönteni, hogy kinek melyik gyakorlat lesz ott és akkor megfelelő, és hogyan alakítható a vendégre ha esetleg nem az. . 
képzés-BGA-haladó-gerinc

2. DE NÉZZÜNK EGY FITNESS-ES PÉLDÁT IS: 


A "nyomásokról" sokan azt mondják, hogy "vállgyilkos" gyakorlatok...



...ami természetesen téves, sokszor csak egyéni ( azaz szubjektív ) tapasztalatokra épülő általánosítás. Rengeteg vendégnek pont ezek a gyakorlatok teszik egyre robosztussá és terhelhetőbbé a vállízületét, javítják a tartását...

...de persze az is tény,  hogy néhány másik vendégnek könnyen hozzá tudnak járulni a ROTÁTOR KÖPENY SÉRÜLÉSEIHEZ, bursitiseihez, esetleg biceps ín gyulladásaihoz....

DE VAJON MI A KÜLÖNBSÉG A KÉT VENDÉG KÖZÖTT?


Miben tér el a vállízületükön belül a csontok mozgásra (  arthrokinematika),  
és ebből adódóan az inaik, és vállövi ízületeik terhelése?

...és miért tér el?  
...és hogy lehet ezt felismerni? 

Hogyan tudom felismerni, hogy a vállízület már nem a megfelelő ízületen belüli mozgásokkal rendelkezik, és hogyan tudom visszaállítani a helyes arthrokinematikát ügyesen választott gyakorlatokkal?

1. egyrészt azért, hogy az órán végzett gyakorlataim ne okozzanak neki kárt. / nem azért, mert a gyakorlatom "rossz", hanem azért, mert már az ízület nem úgy működik, ahogy kéne - ami miatt  egy "jól végrehajtott" gyakorlat is túlterheli./  2. másrészt, hogy a "civil életében" is nagyobb eséllyel egészséges maradjon.


 A CÉLOM AZ, HOGY ILYEN MÉLYSÉGŰ TUDÁST 
ÉS RÁLÁTÁST ÉPÍTSÜNK FEL EZ ALATT A KÉT ÉS FÉL HÓNAP ALATT!


MIT TARTALMAZ A PROGRAM, ÉS HOGYAN TANULUNK
MEG 9-15 HÓNAPNYI ANYAGOT 2,5 HÓNAP ALATT: 

Humánkineziológia 3


HOSSZÚ LENNE  FELSOROLNI AZ ÖSSZES TÉMÁT, AMIT 2,5 HÓNAP ALATT ÉRINTÜNK - A KOLLAGÉN SZINTÉZISÉTŐL ÉS A STRESS STRAIN GÖRBÉTŐL ( hogy reagálnak a szövetek a terhelésre) A BOKÁT MOZGATÓ IZMOK MŰKÖDÉSÉN ÉS A GERINC MOZGÁSAIBAN RÉSZTVEVŐ SZALAGOK ELLENÁLLÁSÁN ÁT A VÁLLÍZÜLET ARTHORKINEMATIKÁJÁIG KB. MINDEN ELŐFORDUL MAJD,
ÍGY ITT INKÁBB CSAK PÉLDÁKAT HOZOK: 

Insert Image
  • Az alapoktól indulunk -  anatómiai síkok, irányok, az ízületi mozgások szabályai
    ( osteo és arthrokinematika)

    / mindezt felesleges okoskodás nélkül, hogy utána már stabilan és könnyen menjünk
    ezekkel a kifejezésekkel: roll, glide, transzláció, transzverzális sík, stb.

    Ez főleg azért fontos, mert ezután a lecke után az életben nem akadsz el egy komolyabb szakmai anyag nyelvezetén emiatt:  "Mi a f%ne az a superior roll és inferior glide ??? Na jó, inkább elolvasom a cikket a letapadt fasciáról, az könnyebben érthető..."

    A képzés után már semmi nem lesz kínai a területen - így sokkal minőségibb anyagokból épülhetsz majd - hirtelen érthetővé fognak válni. /


    Miután átvettük a "szakma eszközeit", kilövünk:
     
  • ...megnézzük többek között, hogy miért "izgalmas" megközelítés, amikor a
    "szétnyílt hasizmot"a linea albát pont "széthúzó" hasizmok gyakorlataival próbálják
    "bezárni".


    / aztán azt is, hogy kell-e / lehet-e egyáltalán zárni  - előtte persze megalapozunk mindent, ami idevág a hasizmokkal, a törzs fasciáival, a kollagén tulajdonságaival. 

  • Miért fájdul meg valakinek a válla fekve nyomáskor vagy chaturangakor - míg egy másik vendégnek  ez semmi gondot nem okoz - vagy épp egyre jobban lesz tőle?  

    / ehhez persze előbb jó alaposan átvesszük a váll minden ízületének működését / 

  • Miért mozog zseniálisan a 86 éves japán karatemester, míg a 38 éves európainak
     "deréktól lefelé mindene fáj és ropog"  pár év gyakorlás után?  

     
    / és persze előtte NAGYON megtanuljuk, hogy épül fel a térd, mi történik a belsejében a mozgásainkkor, utána pedig azt, hogy mit tehetünk az ilyen sérülések ellen? / 

  • Hogy épül fel a gerinc, és milyen mechanizmusok útján alakulnak ki a különbőző jellegű porckorongsérvek?  

    / ha most ezt olvasva arra gondolsz, hogy ezzel már sokat foglalkoztál,
    akkor azt mondom, hogy simán meghívlak egy fél virtuális bocicsoki papírra, ha
    nem ad RENGETEG újdonságot még neked is az anyagnak ez a része. 🙂 /
     

  • Milyen ízületek és izmok vesznek részt a belégzésben, és miért gond, ha közben
    egy sor olyan dologgal vannak elfoglalva, amit nem hivatottak csinálni?
  • Hogyan okoz szájlégzést a nyelvcsont alatti és feletti izmok diszfunkciója - miért baj, hogy ezekről az izmokról nem sűrűn hallunk fitness/jóga képzéseken, és mi okozza a diszfunkcióikat?
  • Egészen konkrétan (!) hogyan csinál ma sok embernek fülzúgást és szédülést
    az állkapocs ízület, milyen diszbalanszok miatt alakul ez - és mit lehet tenni ellene az óráinkon.
  • Miért értelmetlen nagyon sok fitness legenda, és mit érdemes mégis magunkkal vinni belőlük?

De itt abba is hagyom a felsorolást, mert túl hosszúra nyúlik az oldal...:) 

képzés-BGA-anatómia

 MEGÉRI-E BENEVEZNI?

Attól függ, hogy mit keresel!

Ez a képzés nagyon nem a tipikus "gyorstalpaló" amivel egy hétvégi nap alatt szerethetsz egy újabb három betűs csodarövidítést a weblapodra.   

Azoknak szól, akik ennél sokkal többet szeretnének: mély anatómiai és stabil mozgástani ismereteket, mert komolyan veszik a szakmát. Ebben az esetben hatalmas támogatás lesz az anyag -  ami bízom benne, hogy egyben egy élvezetes, lendületes szakmai csemege is lesz számodra.

HOGYAN NÉZ KI A KÉPZÉS: 

  • A képzés a BGA online tréningfelületén zajlik.

    Ez azért fontos, mert ezt a tanfolyamot képtelenség lenne élőben
    egy - vagy akár sok - hétvége alatt "lenyomni", mert annyi feldolgozni
    való területet tartalmaz, hogy pár óra után biztosan "betelne a puffer",  és elvesztenénk a fonalat.
  • Ezért könnyen emészthető részletekere ( leckékre ) bontottam a programot. Minden hétfőn, szerdán és pénteken jelenik meg az új lecke, ami könnyen megtanuható. 
  • Így végig a saját környezetedben, a BGA online e-learning felületéről tudod feldolgozni a leckéket, és gond nélkül végig tudsz haladni a teljes programon. 


    Ennek a menete a következő - ez fog történni a jelentkezés után:  
  • A jelentkezésedkor rögtön  kapsz egy visszaigazolást és az áfás számlát, majd a 
    képzés indulása előtt kb. egy héttel regisztrálunk Neked a BGA zárt tréningfelületére
     egy saját fiókot. 
  • Október 1-el indulva december 15-ig minden hétfőn - szerdán és pénteken kapni
    fogsz egy leckét a zárt tréningfelületünkön. 
  • Ezek többsége 30 és 60 perc közötti hosszúságú lesz - ezeket kell feldolzonod a
    következő alkalomig, mert sokszor egymásra épülnek.  A leckék bármikor v
    isszanézhetők és mindegyik előtt küldök egy értesítő emailt, melyekben szintén
    lesz egy-egy  hasznos gondolat.  ( + egy kis motivációs "löket". 🙂 ) 
  • Bár mindegyik lecke egy teljes évig elérhető marad, de sok közülük egymásra 
    épül. A tapasztalat az, hogy érdemes együtt haladnunk - akár előre beírni a
    naptáradba ezeket a napokat, és amikor jön az új anyag, rögtön feldolgozni azt.



    Ebben a formában a képzés könnyedén beiktatható az életedbe, egy erős ívet ad a 
    két és fél hónapnak - aminek a végére egy sokkal mélyebb megértéssel, és 
    komolyabb rálátással rendelkezünk a területen.

    A program feldolgozása részedről heti átlagban 3x1 óra leckét és leckénként

    még kb. további fél óra feldolgozási tevékenységet jelent.  ( jegyzetelés, átismétlés,
    átrajzolás.)  
Humánkineziológia 4


AZ EGÉSZ FOLYAMAT OLYAN, MINT 
EGY "ANATÓMIA BOOTCAMP".

Humánkineziológia 5

ÉRTENI FOGOM ÉN EZT? 

Igen - biztosan érteni fogod!    

A saját tanulmányaim során nekem is sok okozott gondot, hogy humánkinez' témakörében
szinte lehetetlen volt tényleg használható színvonalú, de egyben érthető anyagot találni.

Az értékes anyagok többsége "csurom-latin" - ennek az értelmezéséhez viszont masszív előzetes ismeretek szükségesek - a többi forrás meg általában komolytalan szinten mozog. Ez a kettősség nem könnyíti meg sem a téma tanulását, sem a tanultak felhasználását a gyakorlati munkában. 

BGA

Ezért a BGA humánkinezben pont ezt a gap-et szeretném áthidalni! A cél, hogy alaposan lerövidítsük a tanulási görbéd, miközben komoly mélységekig merülünk:

  •  Végtelenül érhetően, "magyarul" mondok el / mutatok meg mindent.
  • Ez egy erős megértést és "aha" élményeket fog adni. 
  • és amikor már minden világos  - utólag majd "szakmai latinosítjuk" egy kicsit a tanultakat.  

    ( 110%-ig a megértés a lényeg - a latin egy okból hasznos bónusz: mert minden haladó anyag
    így beszél, így később ha ilyesmibe futsz bele, már az is könnyen követhetővé válik. ) 

A képzés végére meg fogsz döbbenni, hogy út közben mennyire sok
mindent "szedtünk fel" - és a megértésed által mennyire érthetővé váltak a korábban
bonyolultnak tűnő szakmai anyagok is.  


 ( és persze az is fel fog tűnni, hogy mennyire sok a hazai forrásokban az ijesztően durva szakmai pontatlanság,)


képzés-BGA-fascia

KINEK JAVASLOM: 

Olvasd el az alábbi gondolatokat, és pillanatok alatt kiderül, hogy együtt tudsz-e rezonálni a képzés hozzáállásával:  

Nem létezik olyan, hogy:
"ez egy jó gyakorlat, az pedig egy rossz gyakorlat". 

Olyan sem, hogy:
"Ez a gyakorlat helyes végrehajtása".

Olyan még kevésébé, hogy
"ez a gyakorlat jó porckorongsérvre".

Egész más megoldást "szeret" egy rotációs mechanizmus kapcsán kialakult porckorongsérv, mint egy kompressziós - egész más gyakorlatokat fog tolerálni, egész más tendenciákra, terhelési irányokra fog nőni a kiújulás rizikója.

Minden csigolya közti ízület kicsit más felépítésű, minden  gerinc mobilitása kicsit máshol kifejezettebb, így ami Neked egy tökéletesen biztonságos gyakorlat, az engem lehet hosszú távon (vagy nagyobb súly alatt) hosszabb távon pont tönkretesz.


Az is gyakran előfordul, hogy egy gyakorlat akkor lesz az adott vendégnek
pont megfelelő, ha módosítunk a "tankönyvi" végrehajtási módján.

 
Viszont ahhoz, hogy ezeket a különbségeket meg tudd látni és ennek alapján a megfelelő választásokat tudjuk hozni az órán, nyilvánvalóan ritkán elég egy gyorstalpaló edzői vagy jógaoktatói tanfolyam. Ahhoz, hogy jól tudjunk hatni rá, előbb LÁTNI KELL, HOGY MI TÖRTÉNIK A RENDSZERBEN. Ezt tanítja meg a BGA Humánkineziológiája. 
 
Ezektől a finomságoktól lesz az óránk nagyon precíz, sokkal biztonságosabb,
és sokkal célzottabban hatékony.

Ide eljutni viszont egy percig nem titkolom,
hogy időigényesebb út:


A BGA humánkinezét elsősorban azoknak a kollégáknak ajánlom, akik a komolyabb szakmai minőség érdekében bevállalják ezt az utat.


Humánkineziológia 6


TÉMAKÖRÖK
- tényleg csak néhány példa a rengeteg közül:

1.

Az állkapocsízület (TMJ) működése,
és a temporamandibuláris
( állakapocs ízület) eredetű problémák: 

Kattog az állakapcsa, zúg a füle, szédül - majd ezek mellett pánikrohamokat kap...
A fenti út egyre gyakoribb, és ezek közül sok az állakapocsízület ( tempora-
mandibuláris ízület) diszfunkciójával indul... 


Adjunk hozzá egy kis szomatizációt, szorongást, pár gyerekkori rossz élmény által érzékenyített idegpályát, és máris ott vagyunk egy komoly, az életminőséget rontó problémánál.  


Ebben a részben mindent megnézünk az állakpocsízület biomechanikájáról, amit az óráinkon erről tudni - és felhasználni érdemes.


 Ez kifejezetten izgalmas, és meglepően sok vendéget érintő anyagrész lesz.


  1. az állkapocs ízület  (TMJ) felépítése és izmai
  2. A TMJ osteo és arthrokinematikája - az ízület összetett működésének a megértése.  
  3. A hyoidok ( nyelvcsonti izmok ) szerepe és működése
  4. A hyoidok szerepe a "modern TMJ tünetek" kialakulásában - hogyan tudunk fülzúgni, szédülni, bizonytalannak lenni az állkapocsízület diszfunkcióitól. 
  5. Mitől kattog az állkapocsízület? 
  6. A nyaki gerinc szalagjai és rengeteg ide vágó összefüggés
  7. Fülzúgás - szédülés prevenciója...
  8. és még rengeteg minden a rágástól a szájlégzésig ( fontos: a témakörben gyakori pszeudotudományos maszatolás tejes elkerülésével!)

1

Mindent az ágyéki gerinc működéséről:

Itt nagyon alaposan átveszünk mindent, amit a gerinc anatómiájáról és biomechanikájáról tudni érdemes.  Ezzel a területtel az elején kiemelten foglalkozunk  
- mert van mit csinálni errefelé...:)
( hidd el, még akkor is, ha már sokat foglalkoztál ezzel a területtel.) 

  1. 1
    Mitől más egy rotációs mechanizmus miatt kialakuló porckorongsérv, mint egy kompressziós? Melyikük a veszélyeztetettebb, mire kell figyelni a prevencióban és a rehabilitáció után?
  2. 2
    A csigolya teherviselése - ebből megtudod, hogyan lehet robosztus csontokat kialakítani okosan felépített edzéssel, hogyan okozhat később komoly degenerációkat ha fiatal korban nem fokozatosan edzünk?
  3. 3
    Hogyan segítenek a csigolya erei a teherviselésben - meglepő kérdések, melyekről ritkán hallani a szakmában.
  4. 4
     Mi a zárólemez sérülés jelentősége ( elég gyakori, és ha mi csináljuk ezt a fiatal vendégeken, akkor gyakorlatilag az okai leszünk a későbbi degenerációknak.)
  5. 5
     Hogyan mozog a csigolya hátsó része, / posterior element, ív, processus spinosus játéka / stb - itt megtanuljuk többek között, hogy hogyan ne csináljuk a gyerek vendégeinknek spondylolisthesist.  
  6. 6
     A porckorong mozgásai és működése - hogyan járul hozzá a csigolyék mozgásához, járulékos mozgásaihoz... stb...Az annulus sérülés pontos mechanizmusa - és ezek elkerülése az órán, stb... ( Fontos: sokkal mélyebb témakör ez, mint az érdemtelenül lebutított "fánk hasonlat" - sérvesekkel évtizedek óta foglalkozó kollégáknak tudott sok újdonságot mondani ez a rész. )
  7. 7
    A gerincet stabilizáló izomfűző működése - az izolált core edzés koncepciójának hiányosságai. - ez után a lecke után sokkal szabadabbá fognak válni az óráid gerinc szempontból.
  8. 8
    Szalagrendszer és lumbodorzális aponeurosis ( ez a thoracolumbális fascia másik neve - csak a fascia szó használatát a ráragadt pszeudotudományos furcsaságok miatt inkább kerülöm.)
  9. 9
    MRI leletek szerepe az órán - ez után a lecke után nyilvánvalóvá válik, hogy mi a különbség az anatómia és a "patológia képe" között.
  10. 10
    + rengeteg más a témakörben, csak nem írom tovább, mert túl hosszú lesz ez a doboz. 🙂

2.

Nyakas témák
- a nyaki gerinc mozgásai
és biomechanikája

Szintén városi legendákkal övezett  témakör a fitnessben. Ezekben a leckékben erős alapokat építünk ki, hogy immunisak legyünk minden az ilyesmire, és hatékonyan lássuk, hogy mi történik a vendég nyakában egy jógaóra vagy edzés közben. 

  1. 1
    A nyaki gerinc funkcionális anatómiája -  magas szinten vesszük át ezt a részt. 
  2. 2
    A lordózist kialakító izmok együttműködése - miért nincs lordózisa ma "senkinek", és mennyire baj ez a kutatás szerint?
  3. 3
    Láttad azt az ábrát, ami azt mutatja, hogy a fej minden két centis előre helyeződésénél duplázódik a fej súlya? Aki rajzolta annak lehet igen, de Neked és nekem a fejünk súlya szerencsére minden pozícióban azonos. 🙂  Átnézzük a félrevezető városi legendákat a tartásról és a terhelésről. 
  4. 4
    Vajon tényleg a rossz tartás öli meg a nyaki porckorongokat? Van erre bármilyen tudományos bizonyíték? Mit érdemes tenni a nyaki gerinc helyzetének javítása érdekében. 
  5. 5
    Fejkörzés - lehet-e? Városi legendák vs. a hardcore tudomány...
  6. 6
    Nyaki sérvek, becsípődések és alagút szindrómák- hogyan előzhetjük meg őket, hogyan ismerhetjük fel az előjeleket. ( felismerhetjük egyáltalán??? ) 
  7. 7
    A nyaki gerinc szalagjai és mozgásai - ki kivel focizik, hogyan alakul ki az ideális terheléseloszlás. 
  8. 8
    A rendhagyó ízületek - mikor kire érdemes vigyázni, és ezt hogyan tehetjük meg?  

3.

A vállöv és a vállízület kineziológiája: 

Egyre több a probléma a vendégeink vállával. Recseg a fekvenyomáskor,
fáj a chaturangában, "befagy" egy sérülés után, begyullad a supraspinatus ín... Átnézzük hogy működik, és mit lehet tenni az ilyesmi ellen. 

  1. 1
    A vállízület csontos anatómiája + az AC, SC, és glenohumerális ízületek arthro és osteokinematikája. / Ne ijedj meg a latintól - mire ide érünk, ezt kisujjgyakorlatként fogod érteni - és nem csak ezt, hanem emiatt innentől minden komoly forrást értelmezni tudsz később!  / 
  2. 2
     A scapulothorakális funkcionális összekötettés mozgásai és működése
  3. 3
    A vállízület statikus és dinamikus stabilitása + a rotátor köpeny működése
  4. 4
    - supraspinatus alagút és a teres minor aktivitása.
  5. 5
    Fekvőtámasz és kartámaszos gyakorlatok - minden amit a váll szempontjából erről tudni érdemes....
  6. 6
    A biceps ín "kalandos élete" - helye, működése, problémái - és ezek elkerülésének a lehetőségei.
  7. 7
     Egy sor "új" imingement szindróma - és ezek megelőzési lehetősége rendszer és módszerfüggetlenül. 

5.

A légzés kineziológiája: 

Miért végtelenül fontos témaköre az oktatónak a légzés? 

  1. 1
    Milyen ízületek vesznek részt a légzésben és hogyan mozognak közben?   
  2. 3
    Hogyan működik egész pontosan a rekeszizom, és melyek az elsődleges légzőizmaink?  
  3. 4
    Mit jelent a redundancia a légzési segédizmok kérdésében - miért hasznos és mikor kellemetlen, ha azok az izmok, melyekkel lélegzünk, "mással is el vannak foglalva"?   
  4. 7
    A Milyen tartáshibák zavarják meg a légzéssel összefüggő ízületi mozgásokat - hogyan tudjuk ezeket fenntartani, megelőzve ezzel az idősebb kori légzésfrekvencia növekedést?
  5. 8
    stb...

5.

A csípőízület működése: 

Hogyan járulhat hozzá ugyanaz a jógapóz vagy gyakorlat az egyik embernél a csípőkopáshoz, míg a másiknál a tartós egészséghez?
Ezt megint nem fogjuk tudni, ha előtte nem tanuljuk meg nagyon alaposan:  

  1. 1
    A combnyak alkati eltéréseit, ami miatt mindenki kicsit másképp guggol és mozog.   
  2. 2
    A vápa és a combfej kapcsolatának variációit - és az abból származó problémákat, ha ezeket nem tartjuk tiszteletben.
  3. 3
    Mi az a FAI - Femoral acetabular syndrome és mit kell tudni róla?    
  4. 4
    DGS - ( deep gluteal syndrome) és piriformis szindróma: nem minden az, aminek látszik, és miért nem szerencsés nyújtani a piriformis szindrómás ember piriformisát? 
  5. 5
    A medence és a mély gluteális terület anatómiáját és működését - és az itt található egyensúlyok fontosságát.   

  6. 6
    A medence elasztikus egyensúlya, és még rengeteg dolog, amivel sokkal stabilabb rálátása lesz az oktatónak azt illetően, hogy mit célszerű felfedezni és korrigálni a vendégein - és ami sokszor még fontosabb: mit nem? 
  7. 7
    Természetesen ez csak pár példa volt - ezen a területen is rengeteg mindent átnézünk még.

6.

A térd és a boka működése: 

Nem könnyű területek ezek. Amikor én tanultam, akkor amit találtam, az sokszor ködösítés volt maga. Igyekszem ezért ezeket a neccesebb teületeket is a lehető legkönnyebben átadni. Átvesszük, hogy: 

  1. 1
    Pontosan mi az inverzió és everzió, ill. mi a különbség köztük és a pronáció - supináció között.    
  2. 2
    Egész pontosan milyen izmok tartják a lábboltozatokat, és melyek végzik a fenti mozgásokat? 
  3. 3
    Hogyan rezonál együtt a lábboltozat és a gerincgörbület. ( nem!!! nem miofasciális láncokon keresztül! Ebben a képzésben a tudományt követjük a szakma "népmeséi" helyett, így azt is el fogom mondani, hogy hol hibás - ennek ellenére miért van mégis sok helyen ráció - a tudományosan teljesen alaptalan miofasciális láncokon átívelő energiatranszfer koncepciójában.   
  4. 4
    Átvesszük a sarokcsont, az ugrócsont  és a sípcsont (tibia) kacsolatát - ill. ezek jellegzetes "együtt mozgásainak" szerepét a járásban. 
  5. 5
    stb...

7.

A humánkineziológia alapjai: 

Ebben a részben lerakjuk az alapokat, hogy innentől sokkal mélyebb és pontosabb lehessen a tudásunk, ill. értelmezni tudjuk a most még bonyolultnak tűnő, de igazából csak a nyelvezetében idegen szabályszerűségeket.  

  1. 1
    Az osteo és arthrokinematika alapszabályai 
      
  2. 2
    A kollagénszintézis biológiája
  3. 3
    A szöveti terhelés alapszabályai - a stress strain görbe
  4. 4
    A kollagén viszkoelasztikus tulajdonságai - energiatárolás és transzfer. 
  5. 5
    A thoracolumbális aponeurosis jelentősége az energiatranszferben.

  6. 6
    Az ízületen belüli mozgások tulajdonságai és szabályszerűségei. 

DE EZEK CSAK A NAGYOBB PONTOK, RENGETEG EGYÉB
 TÉMÁT IS ÉRINTENI FOGUNK A 2 HÓNAP ALATT: 

  • Átnézzük a gerincet övező izomfűzőt, a működését, és a rá vonatkozó kutatások ereményeinek gyakorlati használatát. 
  • Megbeszéljük, hogy hogyan függ össze a nyaki gerinc működése  a medence környékén húzódó izomzat "dolgaival". Megnézzük, miért "gyilkos" megoládás stretchinggel "kezelni" az olyan jellegű gondokat, mint pl. a piriformis szindróma. 
  • Átvesszük, hogy hogyan  működnek a szalagjaink, hogyan történik a testben a kollagénszintézis - a stabil alapokban az a jó, hogy ha veled vannak, akkor rezisztenssé tesznek azok mendemondáival kapcsolatban is, akiknek lassan a neuronjai helyén is fascia található :)/ 
  • Szokás szerint sok szó lesz a tudományos gondolkodásmódról - és hogy miből ismerhető fel, hogy valami nem tény, hanem vélemény, hogy miért kevésbé vonzó a modern ember számára  a nem tudás bizonyossága a tudás illúziójánál. ( ez jelenség  igen gyakran jelen tud lenni a fitness világban.)
  •  Megnézzünk, hogy biológiailag miért totálisan alaptalan, amit sok helyen még mindig tanítanak nekünk - pl. a fascia "letapadásait" kézzel fel lehet oldani -  viszont átvesszük mik a kötőszövetek, mit tudnak - mit nem, miből épülnek fel, és ami a legfontosabb: az elterjedt városi legendákkal ellentétben mit nem lehet csinálni velük. ( szerencsére. 🙂 ) 
  • Rengeteg sportos és jógás példát midnen területen.
  • Teszteket és facilitációs irányelveket ( ez a fancy elnevezése annak, ha fejleszteni akarunk valamit) 
  • stb...

A KÉPZÉS VEZETŐJE:

Bene Máté: 

  • BGA vezető instruktor,
  • Gyógytornász / DPT, az ADT és NMPT módszerek tulajdonosa.
  • Több mint 20 éve foglalkozik gerincbetegségek gyógyításával és rehabilitációjával,
  • A porckorong.hu és Bene Gerincakadémia ( BGA) alapítója. 
  • Pragmatikus kommunikációja miatt mozgásterápiás kérdésekben
    állandó előadója szakmai és civil rendezvényeknek, ill. a média is gyakran keresi. 



Humánkineziológia 7

JELENTKEZÉS:

Az alábbi űrlap kitöltésével és a fizetés gombra való kattintással tudod véglegesíteni a jelentkezésedet.
Ha csatlakozol, akkor automatikusan küldi a Billingo a számlát és rögtön kapsz egy visszaigazolást a jelentkezésedről.

Insert Image

Kell előzetes végzettség?

A képzésnek nincs bemeneti feltétele, jógaoktatók, gyógytornászok, edzők, fitness instruktorok, reumatológus orvos, masszőr, manuálterapeuta, de érdeklődő páciens ( szerintem neki ilyen szinten ezt felesleges megtanulnia) is járt a képzésen. 

 

Nem akarok kártyával fizetni, utalhatok?

Mindenben 110%-osan igyekszem rugalmasak lenni, de a jelentkezéseket az automata rendszerünk kezeli - ő
biztosítja, hogy:

- tűpontos lehessen az adminisztrációnk,
- sose fordulhasson elő, hogy esetleg betelik 
a képzés amíg valakinek az utalására várunk,
- így kapja meg mindenki rögtön a jelentkezéssel egy időben az áfás számlát, a visszaigazolást, és időben a leckéket.

Ebbe a rendszerbe közös érdek, hogy kézzel ne piszkáljunk bele, így sajnos sem utalásra, sem kp-s rendezésre nincs lehetőség - cserébe viszont igyekszik olyan szakmai minőséget nyújtani a képzés, ami bízom benne kárpótolni tud a "kártya-igény" miatt.

 

Külföldön élek, csatlakozhatok?

USA, Svájc, Ausztia, Nagy Britannia, Szlovákia, Ausztrália, Franciaország, Dubai, Japán...Ez csak pár azok közül az országok közül, ahonnan kollégák csatlakoztak a BGA e-learning képzéseihez.

Mindent megtalálsz a zárt felületen, és mivel egy évig minden lecke korlátlanul elérhető, bármilyen időzónából együtt tudunk haladni. 

Gyógytornász/orvos vagyok. Nekem ad újdonságot?

Sok orvos és gyógytornász kolléga végezte már el a BGA Humánkinezt. Orvosoknak viszonylag kevés humánkinezt tanítanak az egyetemen, így a képzés az elejétől a végéig egy izgalmas csemege lesz. 

Gyógytornászként az anyag kb. 2/3-át tanultad a fősulin, ettől függetlenül is sokat adhat: 

  • egyrészt a vizsgák után elég gyorsan tudunk felejteni.  🙂 Itt viszont olyan érthetőséggel vesszük át ugyanazt - hogy nagyon jó eséllyel az is "gyakorlatban használható tudássá" konvertálódik, ami a fősuli után esetleg nem tudott teljesen átkúszni a napi gyakorlatba. 

    Az anyag kb. 1/3-a lesz teljes újdonság - így számodra az átadás végtelenül logikus és érthető módja, ill. a kicsit kevésbé ismert összefüggések miatt nyújthat sok "aha élményt" ez a periódus.  

    / + külön felüdülést jelenthet, hogy egy modern humánkinez anyagban nyoma
    nem lesz a ma a csapból is folyó áltudományos - fasciális közhelyeknek. / 
 

Mennyi elfoglaltsággal jár hetente a program?

A kezdéstől számítva minden hétfőn - szerdán és pénteken kapsz egy leckét. Ezek 25-85 percesek. Ezt az időt kb. duplán kell rászánni, mert:
- megállítod a videót.
- kirajzolod, kijegyzeteled.

A tapasztalat az, hogy leckéről - leckére haladva egy szép ívet tud futni a dolog. 

A két és fél hónap után egy erős rendszerszemlélet és alapos tudás tud kialakulni a területen.  

Ajándékba venném, hogy csináljam?

Nagyon köszönjük a bizalmat és a jó szándékot, de gondold át, hogy ez jó ötlet-e!
A humánkinez nem egy "himi-hümi" képzés, jellemzően azok élvezik, akik imádnak "mély- szakmázni" és elhatározták, hogy erre rászánják ezt az időt. Ha "csak úgy" megveszed egy kollégának, akkor jó eséllyel nem fog annyit profitálni belőle, mintha egy tényleg motivált ember megy végig a programon. 

Abban az esetben viszont, ha tudod, hogy az ismerősöd már kinézte a BGA Humánkinezt, és kifejezetten ezt akarja, akkor írj egy emailt a mate@porckorong.hu-ra és megbeszéljük hogyan tudod meglepni úgy, hogy időben megkapjon minden értesítést a kezdés előtt. 

Én az élő képzéseket szeretem. Tud ez e-learningként ugyanúgy működni?

Ez az anyag kifejezetten az e-learning rendszerben hatékony.

Gondolj bele: találkoznánk szombat reggel az Eötvösben. 2 óra múlva az alapok lerakása után már zsongna a fejed a rengeteg új infótól, du. 2-re pedig jó eséllyel már annyira "betelne a puffer" az állkapocs ízület arthorkinematikájától, hogy az anyag jó esetben 2/3-a nem menne át.

Megtehetnénk azt is, hogy heti egyszer, 2 órára találkozunk, és9 hónapon át járunk össze - ennyi időt fed le az anyagunk - de képzeld el, hogy ez így mennyi időt venne ez el a családodtól, elfogaltságaidtól.

Úgy gondolom, hogy ez a tudás a szakmánkban egy "kötelező anyag", különösen fontos az is, hogy úgy értsük meg, hogy utána tényleg be tudjon állni a gyakorlati munkánk mögé.

Az anyagot ezért lépésről lépésre, leckéről - leckére rajzokkal, csontvázas bemutatásokkal, magyarázatokkal úgy állítottam össze, hogy mindent el tudj vinni a képzésről.  Mindent akkor tudsz megnézni, amikor Neked megfelelő, és minden vissza tusz nézni később is. 

A humánkinez eseténben ez pont így a leghatékonyabb átadási forma. 

Ugye ez nem egy ppt felolvasós dögunalom?

Ez a BGA - a ppt felolvasástól szerintem egyformán vagyunk rosszul. A leckék a BGA 3 kamerás stúdiójában készültek - felvételeken rajzolok, csontvázon mutogatok és kézzel magyarázok - ppt elő sem fordul. 🙂 

Céges számlát tudok kérni?

Kérned sem kell - automatikusan megy az áfás számla  mindenkinek! ADÓSZÁM: Ha a jelentkezési űrlapon elkezded beírni a cégnevet ( kft, bt, ev, zrt) akkor fog felnyílni az adószám mező. 

Masszőr vagyok, nekem hasznos lesz?

Nagyon! Rengeteget fogsz megtudni belőle a mozgásszervi betegségekről, a mozgásszervrendszer működéséről ill. arról, hogy hogyan tudsz rá hatni. Egymás közt: sok olyan témába fogunk belemászni, amit ritkán tanítanak a masszőr kollégáknak - pedig nagyon kéne. 

>