GYEREKANATÓMIA
Csíki Mariann és Bene Máté közös képzése  

/ 2022. február 26 - 2022. március 26. /  

(jelentkezési határidő: febr. 22 éjfél)

 

Gyerekanatómia 1


Nyolc szempár, olyan egy méter húsz centi magasságból...
Egyelőre még kicsit riadtan, de már kíváncsian pislognak rád.
Az első órádra jöttek, Te pedig néha bele sem gondolsz,
hogy mekkora szereped lehet a későbbi életükben / életminőségükben...

MINDANNYIAN MÁSOK, ÉS MIND MÁS KÖZEGBŐL ÉRKEZTEK.

  • Juditnak épp válnak a szülei,
  • Laci a matekkal áll hadilábon, de mindent tud a repülőkről
  • Katinak a csokis müzli a kedvence.


BeneGerincakadémia

A fél csapatnak már van mobiltelefonja, és mindannyian az első olyan társadalomban élnek,amikor egy gyereknek már nem szükséges (!) napi mint nap olyan mozgásokat végezniük, melyek évezredek óta alapjai (!) egy sor fiziológiai és pszichológiai tulajdonság egészséges kialakulásának.


EZ PEDIG AZ ÉLETÜKBEN JÓ ESÉLLYEL KŐ KEMÉNY PROBLÉMÁK
- EKKOR MÉG KEVÉSBÉ LÁTHATÓ -  FORRÁSA LESZ...

képzés-BGA-fascia
  • Az, hogy mekkora lesz a felnőttkori maximális csonttömegük.

    ( a csontritkulás a világ egyik legnagyobb, meredeken terjedő eü. problémája, melynek következményeként csak mióta olvasod ezeket a sorokat meghalt Európában 2 ember )
  • Az agyuk később hogyan fogja tolerálni a kortizolt
    - ill. a későbbi életükben mennyire fognak szorongatni vagy lesz hajlamuk a depresszióra.

    ( Ma 4-ből egy 40 feletti embert életét mérgezi, fokozza rengeteg betegség esélyét - és egyre jobban látszik, hogy a mozgás az egyik legjobb fegyver ellene.)
  • Milyenek lesznek a lábboltozataik, a gerincgörbületeik, a légzésük minősége.
  • Hogyan fogják tartani a fejüket és az állkapcsukat.
  • Milyen tartási szokásokat alakítanak ki. 

...és hogy megszeretik-e, magukkal viszik-e a világ leghatékonyabb (!)
prevenciós eszközét...

Gyerekanatómia 2


AMIT CSINÁLSZ SZÁMÍT!


Ma - degeneratív gerincbeteg felnőttekkel foglalkozó gyógytornászként - látva a jelen tendenciát - azt gondolom, hogy akik gyerekekkel foglalkoznak, azok jellemzően a világot mentik meg...

( ...és nem! szerintem ez nem túlzás: nem akarom idehozni az unalmas statisztikákat a degeneratív gerincbetegségek előfordulásái arányainak növekedéséről, ill. arról, hogy azok a gerincproblémák, amik pár évtizede 60 felett jelentek meg most a 20-as éveikben téma.Arról sem, hogy egyén szinten hová vezethet - általában hová vezet - egy krónikus fájdalomból származó mozgásbeszűkülés -  és nem sorolom fel azokat ta statisztikákat sem, hogy ez mit jelent gazdaságilag. Midketten tudjuk, hogy a helyzet vad tempóban romlik. A statisztikáknál jobban érdekel, hogy rengeteg olyan szenvedést okoz, amit el lehetne / el lehet kerülni. És ebben - a helyzetünkből fakadóan ( gyerekeket jó időben mozgatunk -  hatalmas szerepünk lehet.  )

A LÉNYEGLÁTÓ (!) TUDÁS KULCSELEM: 

Mivel az óráink viszonylag rövid időtartamot jelentenek, azt gondolom, hogy nagyon szórakoztató, a gyerekekkel végtelenül emberi módon érdemes maximálisan lényeglátónak lennünk - ehhez viszont masszív tudás szükséges.

Ha mindkettővel rendelkezünk, akkor tudjuk a mozgáson keresztül azokkal az ingerekkel bombázni az
ideg és mozgásrendszerüket, melyekre az ideális fejlődéshez leginkább szükségük lehet.

Ha mindezt úgy tudjuk csinálni, a gyerekek élvezzék, megszeressék és egy szelepet jelentő kikapcsolódásnak
tekintsék az órádat, akkor egy életre szóló, hatalmas értéket adunk...

Ez szeretnénk megtanítani a február 26-án induló, egy hónapos, "kifejezetten gyerekes" továbbképzésünkön.


HOGYAN KÉSZÜLT ÉS MIÉRT LETT A "GYEREKANATÓMIA"?

Rengeteg egészen kiváló, világ szinten is kiemelkedő terapeuta van az országban,
akik mozgás és idegrendszeri fejlődésükben segítik az ilyen téren nehezebben boldoguló gyerekeket.

Viszont van rengeteg egészséges gyerek is...

...akik jellemzően most is épp görnyedve ülnek valahol, valamilyen közegben - ahol nem mindig felhőtlenül boldogok...

Mindkettőnek jelentős hatása van...

A munkám során nap mint nap nézem végig azt a folyamatot, hogyan ezek az egészséges gyerekekből hogyan válnak csapott vállú, tartáshibás kamaszok, majd degeneratív gerincbeteg fiatalok.

Ez sajnos nem mindig kizárólag a mozgáshiány, hanem sokszor szorongások,
feszültségek miatt is alakul így. 

Ennek a célzott, de játékos mozgás szintén kiváló "leeresztő szelepe" lehet.

/  statisztikák helyett:  legfiatalabb gerincsérv páciensem 8 éves volt, a legfiatalabb porckorongsérv műtött 14, tinikkel pedig tele van a rendelőnk. /

A helyes mozgás hatása azonban ennél egyébként sokkal tovább mutat:


A gyerekkori mozgás nem csak a mozgásszervi betegségek ellen lehet erős célszerszám,
hanem rengeteg pszichés faktort, későbbi egyéb tényezőt is meghatároz, rezilienciát fokoz. 

Azt gondolom, hogy abban, hogy az ilyesmiben hatékonyak lehessünk, szükséges egy erős tudás és lényeglátás - mert az óráink időtartama véges - és ennek a tudásnak meg is kell tudnia jelenni egy empatikus, introvertált és extravertált gyereket egyaránt támogató légkörű órában - ami nem csak ingerek tárházaként, hanem egy feszültségmentes feltöltődésként, a kikapcsolódás forrásaként is szolgálhat a gyerekek számára.

Ezért ezer éve terveztem, hogy csinálok egy gyerekes "képzést",
de egyedül - főleg saját gyerek nélkül - ezt nem tudtam volna 100%-osra húzni.


Egy kis BGA filozófia:

A BGA-n a színvonal megőrzésének az érdekében szinte mindig egyedül tanítok, és ismerve a szakmai képzések hazai megközelítéseit, elvétve csatlakozom bárkihez.

Viszont amikor Csiki Mariann, a Gyermekjóga Oktatók Egyesületének vezetője két éve felvetette, hogy fogjunk össze egy rendszerfüggetlen "gyerekes képzéssel" azonnal mondtam igen, mert úgy gondtoltam, hogy amit Mariann tud és képvisel, az több mint király - így végre itt a lehetőség...

Gyerekanatómia 3

A gondolom az, hogy oktatóként ritkán kapunk kiképzést (sajnos ezt muszáj ide tennem: még) "egészséges gyerekből" - és Mariann pont ebben brutálisan erős - így remélem, hogy kettőnk "mániáinak"
( gyerekek + gerincprevenció ) találkozásából egy olyan tréning állt most össze, amivel a nagyon erősen tudunk hatni.

EZÉRT CÉLOZZUK A GYEREKEK OKTATÓIT 

- hogy minden megnyilvánulásukkal és rezdülésükkel még hatékonyabban tudják támogatni a gyerekek testi és lelki fejlődését - mozgásszervi prevenciójáért! 

HOGY FOG ZAJLANI A KÉPZÉS:

Az egy hónapig tartó képzésben azokat a gyerekspecifikus pontokat vesszük végig, melyekre úgy gondoljuk,
hogy ma érdemes fókszt tennünk.

Mivel fogunk foglalkozni:

A születéstől kezdve 18 éves korig elég sok témát lefedünk, ami egy gyerek óráin fontos lehet. 

Területek és leckék: 

1

Az első napok
- és az első időszak jelentősége:


  • Miért fontos a helyes szop(tat)ótechnika, és hogyan függhet össze az ilyesmi a későbbi légzőszervi problémák esélyével, az arc formájával, és a későbbi fogszabályozóval, stb... 
  • Hogyan lehet segíteni a szájlégzésen a habituális tartás mozgáson keresztül történő befolyásolásával?
  • Miért ébredhetünk - már felnőttként -  fáradtan annak következtében,
    hogy gyermekkorunkban rosszul tanultunk meg lélegezn
  • A gyermekkori előre helyezett fej tartás lehetséges felnőttkori következményei".
  • Hogyan ismerd fel, hogy a gyermek úgy szopik-e,
    hogy az támogassa a későbbi egészségét?
  • Az előre helyezett fej tartás és a későbbi állkapocs ízületi problémák összefüggései.
     (fülzúgás, kattogás, szédülés, fejfájások, éjszakai fogcsikorgatás )


1

A gyerek mentális és lelki fejlődése a 
modern világban: 

  • Miért fejlődik nehezített pályán a mai gyerekek egyidejű, többcsatornás figyelme?
  • Mért szereznek nehezebben jogosítványt a fiatalok, és oktatóként mit lehet tenni ennek a háttere ellen? 
  • Hogyan tudják kezelni majd kapcsolataikat, ahol ilyen komoly távolságokban élünk a mindennapokban, mert a virtuális világ erősebb inger számukra mint bármi más
  • Az emojikon felnövekvő nemzedék hogyan fogja az érzelmeiket kifejezni a másik felé, hogy meg is értsék őt - mit tehetünk ezügyben az órán? 
  • Milyenek lesznek a lányok szülésélményei, ha csak aplikáción keresztül próbáljuk követni a várandóság folyamatát? 

2

A gyerek szemének
és mozgásrendszerének összefüggései:




  • hogyan alakul ki a szem és a nyak izmainak az együttműködése,
    hogyan tud idővel eltévedni a csecsemőkörban kialakuló kooperáció?
  • Hogyan lehet oka a szem fáradtsága átmenetileg megjelenő funkcionális skoliózisoknak?
  • Milyen idegi utakon működik együtt a szem a tartó alatti izmok
    és a vesztibuláris rendszer a tartás kialakításában és az egyensúly megőrzésében.

3

A gyerekcsípő fejlődése

és ennek támogatása: 


  • Miért néz ki a kisgyermek medencéjének röntgen felvétele úgy, mint egy kis Alien-é, miért van ez teljesen rendben, és hogyan támogassuk a gyerek csípőjét a fejlődésben? 
  • Miért volt kevésbé probléma a csípő diszplázia az ősi társadalmakban?
  • Miért végtelenül káros kisgyermek korban a csípő körüli szalagok ész nélküli nyújtása néhány sportágban - miért tekintjük mindketten totális idiótának azt a szülőt és edzőt, aki ilyesmit erőltet valamilyen éremért vagy elismerésért?
  • Hogyan épül fel a gyerekcsípő, és mit érdemes tennünk a gyerekekkel, hogy a legnagyobb eséllyel biztosítsuk a csípő egészségét - élethosszig.
  • Miért szerencsés megoldás a megelőző pszichoterápia - de nem a gyereknek, hanem annak a szülőnek, aki azzal akar vagánykodni a játszótéren, hogy az ő "fantaszikus és mindenkinél tehetségesebb gyereke" jár a legkorábban - és ezért erőltetve sietteti ezt a folyamatot.

    / megj: alapvetően Mariann is és én is visszafogott és kedves emberek vagyunk, de a gyerekkel vagyunk, és a káros marhaságoknak van az a foka, ahol már célszerűbbnek tartjuk a nevén nevezni a dolgokat. 🙂 /
  • Miért pucsít akkorát Jean Claude VanDamme amikor spárgázik - és mennyire érdemes az ilyesmit erőltetni a gyerekeknél?

4

A gyerekláb fejlődése
- hogyan támogathatjuk a folyamatot? 




  • itt átvesszük milyen izmok alakítják ki a láb boltozatait, 
  • milyen mozdulatokkal, terhelésekkel tudjuk facilitálni ezt a folyamatot,  
  • hogyan nem érdemes nehezíteni a természetes folyamatot.
  • egy külön lecke fog foglalkozni az ideális cipőválasztással 
  • stb...

5

A gyerek gerincének fejldőse - 
- hogyan segítsük a gerinc egészségének megőrzését. 

A gyerek gerincének fejlődése:

  • Mikor terheljük, mennyit és milyen formában? 
  • Elkezdhet-e súlyzózni a 14 kamasz fiú - mit mond a tudomány a városi legendák és az ilyen- olyan vélemények helyett? 
  • A gerinc a lélek és a hormonháztatás összefüggései - szintén tudományos szempontból. 
  • A gyerekek gerincbetegségeinek elkerülése - mit tehetünk, ha kevés az időnk - lényeglátás a gyakrolatban gyerekeket ezdő kollégák számára. 
képzés-BGA-haladó-gerinc

PERSZE NEM ÁLLUNK MEG A "STERIL"  MOZGÁSSZERVI PREVENCIÓNÁL!

- mert önmagában a gyerekeknél (sem) áll meg az ilyesmi. 
Mariann segítségével egy sor olyan témát is érintünk, ami elkerülhetetlenül fontos, ha gyerekekről van szó:

  • Végigmegyünk a fogantatástól a terhességen, szülésen át az "egész gyermek" fejlődési fázisain. Átbeszéljük azokat a sarkalatos pontokat, amik nagyon nagy jelentőségűek a fejlődésben, gyakorlati javaslatokkal, ok-okozati összefüggésekkel
  • Az olvasás-írás kapcsolata a szemmozgató agyidegmagvakig és ezen keresztül a gyermek viselkedéséig.
  • Miért fontos a két szem együtt mozgása?
  • Mi az oka annak hogy a kislányok már 4 éves kor után rajzolnak, a fiúk pedig igazán örömmel az iskolás kor körül kezdenek el rajzolni?
  • Mit árul el a folyamatos száj mimika mozgás közben?
  • Mi az amit érdemes tudni a szülésről? Miért jó a nőnek? Miért jó a gyermeknek?
  • Hogyan fejlődik ki az izmok összehangolt működése a gyerek születése után? Miért szükséges a mozgásfejlődési sort betartani? Mi az ok-okozat annak ha valami kimarad, megkésik, felgyorsul a fejlődésben?
  • Mit jelent ha a gyerek sarkát leverve ugrál, vagy ha csak a láb elülső részén pipicskedve jár?
  • Mi a köze egymáshoz az állkapocsnak és a csípőnek?
  • Min múlik a szoptatás sikeressége?
  • Hallás, légzés, beszéd, figyelem, koncentráció, sikeresség összefüggése.
  • Mitől működik jól egy gyermek (mit-hogyan)? Tiltólista - mit ne csinálj.
  • Mit tegyünk ha többnyelvűség van egy családban?
  • Mire van szükség egy jól működő CSALÁDHOZ?
  • Milyen mintákat követünk tudat alatt ? Biztosan tovább akarjuk azokat adni?
  • Mit jelent a születési sorrend?

    Marannal együtt dolgozva mindig meglepődök, hogy egy látszólag "továbbképzés" jellegű tréning mennyi saját élményt, érzelmi hozzájárulász is tud adni, így - bár ez nincs a "tantervben", de - szerintem erre is bátran lehet számítani. 


A KÉPZÉS MENETE:

  • A képzés egy zárt felületen, online zajlik és egy hónapon át tart, mert annyi mindent veszünk át, hogy értelmezhetelten lenne "egy hétvége alatt lenyomni" a tanfolyamot.
  • Minden hétfőn, szerdán és pénteken kapsz majd egy leckét
    - a tapasztalatunk az, hogy szerencsésebb együtt haladnunk, de ezek a leckék természetesen egy évig visszanézhetők.
  • A leckék "fogyasztható" hosszúságúak lesznek - hogy beiktathatók legyenek a napjaidba a munkád/gyereked/óratartás mellett is. Viszont így fel tudod őket dolgozni, ki tudod jegyzeteni, tudsz mellettük brainstormingolni azt illetően, hogy hogyan építed be az infót az órádba.
  • Ha bármilyen kérdés, megbeszélni való felmerül, azt a képzés zárt fb csoportjában folytatjuk. 

    - így azt gondoljuk, hogy sokkal messzebb juthatunk.

JELENTKEZÉS:

Jelentkezni a képzés díjának az elutalásával lehet:

Horváthné Csíki Mariann 
számlaszám: OTP 11773384-00454571
megjegyzés: az email címed (!!!) 

Részvételi díj: 49.700Ft
(jelentkezési határidő: febr. 22 éjfél)

A 3 FONTOS TEENDŐD HA JELENTKEZTÉL:
 
1. Az utalás megjegyzésébe mindenképp írd be: az emai címed
( ha a bankod nem engedi a kukacot, írj helyette kötőjelet) 

2.  Az utalás követően RÖGTÖN küldj egy emailt a jelentkezes.jogamoka@gmail.com 
az alábbi adatokkal:

- neved
- számlázási címed ( kérem ne írd, hogy nem kérsz számlát - mindenkinek állítunk ki! )
-  ill. ha nem saját névről utaltál, akkor kihez kössünk. 🙂

3. Bármilyen kérdés esetén pedig nyugodtan hívd Mariann-t:  
06703968394 

GYÍK:

Jelentkezhetek-e ha nem végeztem még Mariann vagy a BGA valamelyik képzésén?

Fogom tudni használni a zárt oldalt? 

Hasznos lesz ez az óráimon is, vagy ez egy ilyen "elméleti" képzés.

Tényleg nagyon izgalmas, de érteni fogom én ezt? 

Meddig érhető el a program? 


>